Новости

Владелец WSJ обвиняет Google в нарушении антимонопольного законодательства

Location: New York Industry: Media Annual Sales: $33 billion The media business looks depressing, unless you’re Rupert Murdoch. Even as News Corp.’s assets suffer amid a global recession, Murdoch continues to place big bets, from buying up TV stations in Eastern Europe to turning The Wall Street Journal into an even bigger brand. His critics can be merciless, but his rivals always pay attention. “This is a company that can see around corners,” says Merrill Lynch analyst Jessica Reif Cohen. “And everyone watches what they do.” With his fearless and sometimes reckless empire-building, Murdoch has changed the game. Objectivity was the stated goal in U.S. news journalism until the boldly partisan Fox News Channel stole share from CNN. Social networking looked like a fad until News Corp. ponied up more than $580 million to buy MySpace.com. China was impenetrable—until Murdoch penetrated it. And rivals look on with envy as News Corp. has become the dominant force in TV in countries from India to Britain. High Stakes Long before “multiplatform” became the mantra of every media baron worth his private jet, Murdoch showed how it was done. News Corp. is both a producer of content—movies, books, TV shows, and newspapers—as well as a distributor of it. He has demonstrated that mighty brands such as Britain’s BBC can falter if you dare to give people what they want, as BSkyB’s satellite service has proved. He is willing to lose staggering amounts of money to build newspapers, such as The New York Post and, now, the Journal, into bigger properties. Opponents call it pride. Murdoch says he’s looking for the next big thing. Strike that; he wants to create the next big thing. Whether Murdoch will fall flat on his face is always a question. Certainly his tendency to bet the farm on new ventures has taken News Corp. to the brink before. But, at 77, he continues to be the pioneer who makes everyone else hold their breath. “We’re almost paranoid to any sense of creeping incumbency,” says James Murdoch, Rupert’s son and chief executive of News Corp.’s European and Asian operations. “We may fail sometimes. But when we see an opportunity, we try to run with it as fast as we can.” That could be the expanded Journal or BSkyB’s new online subscription service, which other TV companies shied away from for fear of cannibalizing their core businesses. One thing is certain: News Corp. lives to make waves.

Владелец WSJ обвиняет Google в нарушении антимонопольного законодательстваНа днях источники сообщили, что News Corp – владелец  издания The Wall Street Journal, обратилась в Еврокомиссию с жалобой на то, что Google манипулирует результатами поиска.

Представители News Corp утверждают, что интернет-корпорация ущемляет права конкурентов, используя чужие новостные статьи для того, чтобы усилить свое доминирование  на рынке. Также News Corp  отмечает, что при попытках  запретить Google копировать их материалы, ссылки на статьи вовсе пропадают из поиска.

В 2015 году около 200 издателей, среди  которых также была  News Corp, пытались отсудить у Google  11 % прибыли, ссылаясь на то, что именно столько они недополучили из-за копирования их статей в Google News. Тогда истцам отказали  в удовлетворении требований.

На сегодняшний день, представители Google никак не прокомментировали обвинения в свой адрес со стороны издательства News Corp.

Источники сообщают, что в случае, если контролирующие органы признают Google виновной — предприятию грозит штраф  на сумму более $ 6 млрд.

Google Inc. — крупнейшая транснациональная корпорация с активами на сумму более $ 131 млрд., которая была основана в 1998 г. в США. Google — самый популярный поисковой сервис в мире,  доминирующее положение сервисов Google на рынке часто становится причиной обвинений компании в нарушении авторских прав. Число сотрудников Google насчитывает более 50 тыс. человек, операционная прибыль компании в 2014 году составила $ 16,496  млрд.

Источник: rns.online